Tuesday, November 17, 2009

Két évforduló

(Megjegyzés: ez az írás a Népszabadság Online (nol) részére készült, és csak "biztonsági okokból" másoltam ide)
Hosszas vívódás után határoztam el egy évvel ezelőtt, hogy a nol-on (is) blogolni fogok. A hezitálás hátterében az online szerkesztőség vezetőjének irányomba tanúsított mérhetetlen gyűlölete állt. Nem bírta elviselni építőjellegű kritikáimat. (lásd blogbejegyzésemet – kattints rá!). Amikor nyugdíjazásáról értesültem, úgy éreztem (végre) eljött az idő és a lehetőség gondolataim közlésére a nol web-oldalán (is). Tévedtem. Embereinek meghagyta, hogy írásaimat mellőzzék. Így aztán elmondhatom: én vagyok az egyetlen blogger a nol-nál, akinek írásai közül egy esztendő leforgása alatt egyetlenegyet sem ajánlott a „szerki”. Pedig 52 bejegyzést adtam közre, azaz heti átlagban egyet. Mindezek ellenére büszkén viselem sorsomat ebben a meglehetősen furcsa közösségben, ahol magamban jókat kuncogva, figyelem a blogtársak esetenkénti viszályait, valamint a sajátos szabályokkal manipuláló „szerki” átlátszó magyarázatait.


Sokkal fontosabb és jelentőségteljesebb a másik évforduló. Kéthly Anna 120. születésnapja. Figyelve a magyar nyelvű web-oldalakat, különösen a „baloldali” hírportálokat, blogokat, bloggereket, szomorúan tapasztalom, hogy erről a kiváló asszonyról a mai napon (november 16.) nem emlékeztek meg.

Tanúbizonyságként beírtam a hírkereső.hu-ba a Kéthly nevet:

Egyetlenegy találatot adott ki! - az is az ECHO tévé híre !!!!!

Ugyanakkor, ugyancsak beírtam a Horthy nevet:

Erre 10. azaz tíz találat !!!!


Lehet, hogy rossz helyen keresgéltem a net-en, és egy fals kereső-program (hirkereso.hu) áldozata vagyok. Mégis megdöbbentett ez a "net-statisztika", hiszen a mai nap eredménye: 1:10 Horthy (és Trianon) javára Kéthly-vel és a szociáldemokráciával szemben. Mindenesetre, ez a „nem reprezentatív felmérés” jól tükrözi a közhangulatot és az ország állapotát, beleértve a médiát és annak szerepét. A kormányzó párt által támogatott, és az utóbbi években (újból) szociáldemokrata lapnak nevezett nagy múltú Népszava is csak egy MTI jelentést közölt Kéthly Annáról az „Ezen a napon” rovatában. SZÉGYEN, hogy egy magát szocdem-nek nevező, tartó párt és holdudvara, de mondhatom az egész magyarországi baloldal ennyire leszarta ezt a kivételes alkalmat (Kéthly születésének 120. évfordulóját), annak ellenére, hogy néhány hete hatalmas csinnadrattával beharangoztak egy "remek-filmet” (amit azóta már alig játszanak).........


Mindez iszonyatosan szomorú, és elkeserítő. Hasonló indulatok kavarognak bennem, mint amilyenek a film láttán fogtak el, és amiről már beszámoltam saját web-oldalomon. Most, itteni olvasóim is megismerhetik önvallomásomat arról a korról, amiről Mészáros Márta készített nemrég filmet, és aminek szellemi örökösei még ma is befolyással bírnak.


Az ürügy neve: Anna ----> TOVÁBB…….. (kattints rá!)
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home