Wednesday, March 07, 2012

Elpusztítás, öngyilkosság, kés nélkül


Még vasárnap olvastam Orbán Viktor interjúját (eredetiben) a Frankfurter Allgemeine Zeitung online kiadásában. Az egyik kijelentése mellbevágott. Első reakcióként hangosan felkiáltottam:
Ilyet egy demokrata NEM mondhat!
Majd a második reakcióm és gondolatom:
Ez freudi !!!

Vártam a számomra oly megdöbbentő kijelentés hazai visszhangját. (Annak reményében, hogy nem kell róla blogbejegyzést írnom). De semmi. Nem hittem a szememnek: senki sem vette észre azt, amit én? Senki sem érezte át Orbán szavainak súlyát, annyira mint én? Tán túl érzékeny vagyok. Lehet. Vagy tán a két nyelv közti különbség miatt “félreértettem” a miniszterelnök mondandóját? Amikor elpusztításról, öngyilkosságról meg késről beszél? A fene tudja. Az olvasóra bízom, hogy maga döntse el.

Tehát, a következőket olvasom Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől (németül):

“.......Ich würde die Zerstörung der Linken gerne als eigenen Erfolg verbuchen. Aber das ist nur zum Teil mein Verdienst. Die derzeitige ungarische Opposition, die in den acht Jahren vor mir die Regierung bildete, hat Selbstmord begangen. Sie ist nicht ermordet worden, das Messer war nicht in meiner Hand. ….” (FAZ 04.03.12.)

Magyarul:

“.......A baloldal elpusztítását szeretném a saját sikeremnek elkönyvelni. De ez csak részben az én érdemem. A jelenlegi magyar ellenzék, akik előttem nyolc évig kormányoztak, öngyilkosságot követtek el. Nem ölték meg őket, a kés nem az én kezemben volt......”

Ezek iszonyatos szavak és gondolatok! A “baloldal elpusztítása”! Tehát nem az előző kormány(koalíció) hatalmas, mindent elsöprő legyőzésére büszke Orbán Viktor, hanem a “baloldal elpusztításá”-ra. Ez viszont azt jelenti, főleg azok számára, akik ismerik azt a kitartó (akna)munkát, amit személyes bosszútól vezérelt hatalomvágyból folytatott nagy riválisa ellen, hogy itt nem a politikai és parlamentáris ellenfél legyőzése, hanem annak megsemmisítése volt a főcél. Az meg már Agatha Christie krimibe illik, ahogy az elpusztítást, azaz a gyilkosságot öngyilkosságnak próbálja beállítani, mondván a “kés nem az én kezemben volt”. Aki egy picit is ismeri az öngyilkossághoz vezető okokat, az tudja, hogy abba bele is lehet kergetni az áldozatot. Főleg, ha az áldozat maga is labilis. Jót akar, de egyre több hibát követ el. Sikerélménye egyre kevesebb, mert azokban ellenfele sikeresen megakadályozza. Bukása előrelátható és elkerülhetetlen. Az előidéző meg most azzal henceg, hogy ő ebben nem játszott semmilyen szerepet, pedig mily örömmel könyvelné el saját dicsőségének. Borzasztó gondolatok! Főleg egy demokratikus úton megválasztott, hivatalban lévő kormányfőtől. Valósággal megborzadtam a fenti sorok olvasásakor a német lapban.

Majd azzal vigasztaltam magam, hogy ez az önvallomás végülis remekül tükrözi azt a futballista mentalitást és szellemet, ami oly jellemző Orbán Viktorra. Arra a csapatkapitányra, aki a győztes meccs után így nyilatkozik: “Jók voltunk, de az igazság az, hogy a győzelemhez az ellenfél oltári hülyeségei is hozzájárultak. Sajnos, nem vertük eléggé meg őket, (legszívesebben mind lerúgtam volna) ezért aztán elképzelhető, hogy még visszavágó is lesz. Ez pedig csak úgy lehet, ha külföldről segítséget kapnak........

Talán így már elfogadható ez az önvallomással és beismeréssel felérő nyilatkozatrészlet, amire eddig a hazai közvélemény részéről még senki sem reagált. Pedig a FAZ-ban megjelent cikk teljes terjedelmében megtalálható a net-en magyarul. (kattints rá!)


A FAZ-ban megjelent döbbenetes kijelentés magyarul

FAZ – Az Ön országa erősen polarizálódott. Ön miért törekszik erre a polarizálásra, miért akarja megsemmisíteni a baloldalt?
OV – Szívesen könyvelném el a baloldal megsemmisítését saját sikeremként. De ez csak részben az én érdemem. A jelenlegi magyar ellenzék, amely előttem nyolc évig a kormányt adta, öngyilkos lett. Nem gyilkolták meg, a kés nem az én kezemben volt. A választópolgárok dobták be szavazataikat az urnákba. De a politika olyan, mint a főnixmadár: fel tud támadni hamvaiból.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home