Thursday, January 01, 2009

A nulladik év rejtélye

Sokszor és sokan feltették már a kérdést: volt-e 0, azaz nulladik év vagy sem. Időszámításunk első éve a „nulladik” vagy az "egyes", az első volt?

A kérdést én másként tenném fel: Vajon miért január elsejétől számítjuk időszámításunkat, mikor Jézus születése dec. 25.-én 00:00 órakor volt? (ezért van éjféli mise! - amit állítólag Árpád-házi Szt. Erzsébet kezdeményezett) Nos, utána jártam! Izraelben rákérdeztem (nem most!), hogy mikor metélik körbe a fiúgyereket. A válasz: a NYOLCADIK napon, (mert akkor már biztos, hogy megmarad). Így vált előttem világossá a január elsejei "eltolódás".


Különben Jézus születését 525-ben megállapító(?) Dionysius (Dénes) Exiguus atya igen okos ember lehetett, hiszen így megoldotta a "nulladik év" problémáját is!

"Mindenkit szeretettel üdvözlök Krisztus Urunk körülmetélésének ünnepe alkalmából!"

BUÉK





 

1 Comments:

Anonymous Tibor said...

Ezt úgy szoktam mondani, hogy az mindenképpen ünnepelhető, hogy fölvettek valakit Ábrahám szövetségébe.

10:34 PM  

Post a Comment

<< Home